Kadeti su uszrast koji se nalazi na prelazu u seniore, u kategoriju odraslih, pubertet je već u završnoj fazi. Ovaj peiod nazivaju i drugim "zlatnim" dobom mogućnosti učenja-savladavanja obuke.
Prve promjene na tijelu su prevaziđene, tijelo dolazi u hormonsku ravnotežu. Veliki porast snage. Maksimalna snaga, brzinska snaga, skočnost, dinamičost pokreta su neka bitna obilježja ovog biološkog razvojnog perioda. Koordinacione problem koje su adolescenti imali u predhodnom periodu zbog neujednačnog razvoja organskih sistema nestaju u ovom uzrastu, i koordinacione sposobnosti se mogu ponovo optimalno razvijati.
Koncentracija je na zvidnom nivou, adolescenti u ovoj fazi imaju bolju percepciju, situacije bolje razumiju i pronalaze brzo rješenja.
Oni osim tjelesne ravnoteže, dostižu i psihološku ravnotežu. Više samopouzdanja, po zrelosti približavaju se odraslim, formiraju svoju ličnost, karakter.
Treneru je mnogo lakše realizovati trenažnu jedinicu zbog velike motivisanosti adolescenata, i njihove sposobnosti za učenje. Ponekad se dešava da je motivacija i viša od normalnog.
U tom slučaju trener mora da reaguje, jer kako je problem sa nedostatkom motivacije, tako je i problem sa prekomjernom motivacijom. Ova dva problema koja nastaju u trenažnoj jedinici negativno utiču na sposobnost adolescenta.
Brzina bez lopte i koordinacija bi trebale biti optimalno zastupljene, brzina sa loptom, fleksibilnost, brzina reakcije, brzinska snaga, izdržljivost u snazi, aerobna izdržljivost, trebala bi biti progresivno razvijana kako bi se mladi fudbaleri pripremili za narednu fazu razvoja. Maksimalna snaga u ovom periodu može se raditi i sa teretom, ali ako niste sigurni koliko je to opterećenje bolje ne radite, jer vi treba da vodite računa na pvom mjestu o zdravlju fudbaler, a tek onda o rezultatu! Život neprestaje kad se karijera završi. Opterećenje bi smjelo da bude -50% (MINUS PEDESET POSTO) do -75% (MINUS SEDAMDESETPET POSTO) od maksimalne težine.
Trenažne jedinice trebaju biti intenzivnije, kompleksnije, ali individualne sposobnosti i obuka igranja na određenim pozicijama u sistemu nebi trebale biti zapostavljene. Taktika i rezultat postaju sve važniji. Moraju da se navikavaju na stalni pritisak, ali još uvijek rezultat ne smije biti najvažniji. Uživanje, zadovoljstvo i radost igranja fudbala je važno zadržati u ovom uzrastu, jer mnogo drugih interesa u ovim godinama adolescenti imaju, i lako možemo da izgubimo mladog fudbalera na kojeg smo u bliskoj budućnosti računali.
Vježbe moraju biti birane tako da obuhvataju:
-brzo izvođenje određenih tehnika, gdje su pod pritiskom vremena i protivnika;
-situacije gdje će kratko jasno biti pokazani individualni zahtjevi određenih pozicija u timu, i isti vježbani, s tim što mnogo lakše će ići vježbe, sa više zadovoljstva, koje se budu odnosile na ofanzivne zadatke, gdje će se vježba na kraju završiti sa odbijanjem lopte na gol;
-situacije gdje će svoju individualnu taktičku obučenost morati primijeniti u grupnom izvođenju, s tim što nije dobro da trener prekida igru i objašnjava, nego da pohvalama igrača koji ispravno taktički ispunjavaju zahtjev igre, utiče na druge igrače koji nisu dobro taktički postupili kako njihova pozicija zahtijeva, jer već bi trebale biti naznake ko može koju poziciju da zadovolji svojim kvalitetom;
-situacije u igri 11:11 gdje će moći iskazati potrebno znanje za svoj uzrast, i ostaviti mogućnost za još dalje napredovanje, s tim što ne treba prerano "fiksirati"-specijalizovati igrača samo za jednu poziciju, jer u slučaju pogrešne procjene, bacili smo mnogro rada u vodu;
-individualnu stabilizaciju kondicionih sposobnosti, specifičnih za fudbal kroz razne forme igre, gdje treba da budu obuhvaćene motoričke sposobnosti izdržljivost, brzina, snaga i pokretljivost;
-dalji razvoj tehničko-taktičke svestranosti kroz situacione zadatku u igri koja u sebi sadrži otežavajuće elemente sa istim brojem igrača, sa manjkom igrač ili sa viškom igrača;
-igru sa ograničenjem broja dozvoljenih dodira,
-igru sa obaveznim brojem dodira;
-koordinaciju i usavršavanje tehničkih sposobnosti;
-intenzvno učenje driblinga, predaje, primanja i vođenja lope, tehnike odbrane, odbijanja lopte na gol do savršenstva;
-sve navedene elemente obuke iz predhodnog stava realizovati u obliku takmičarskih formi igre ili trening utakmice;
Prve promjene na tijelu su prevaziđene, tijelo dolazi u hormonsku ravnotežu. Veliki porast snage. Maksimalna snaga, brzinska snaga, skočnost, dinamičost pokreta su neka bitna obilježja ovog biološkog razvojnog perioda. Koordinacione problem koje su adolescenti imali u predhodnom periodu zbog neujednačnog razvoja organskih sistema nestaju u ovom uzrastu, i koordinacione sposobnosti se mogu ponovo optimalno razvijati.
Koncentracija je na zvidnom nivou, adolescenti u ovoj fazi imaju bolju percepciju, situacije bolje razumiju i pronalaze brzo rješenja.
Oni osim tjelesne ravnoteže, dostižu i psihološku ravnotežu. Više samopouzdanja, po zrelosti približavaju se odraslim, formiraju svoju ličnost, karakter.
Treneru je mnogo lakše realizovati trenažnu jedinicu zbog velike motivisanosti adolescenata, i njihove sposobnosti za učenje. Ponekad se dešava da je motivacija i viša od normalnog.
U tom slučaju trener mora da reaguje, jer kako je problem sa nedostatkom motivacije, tako je i problem sa prekomjernom motivacijom. Ova dva problema koja nastaju u trenažnoj jedinici negativno utiču na sposobnost adolescenta.
Brzina bez lopte i koordinacija bi trebale biti optimalno zastupljene, brzina sa loptom, fleksibilnost, brzina reakcije, brzinska snaga, izdržljivost u snazi, aerobna izdržljivost, trebala bi biti progresivno razvijana kako bi se mladi fudbaleri pripremili za narednu fazu razvoja. Maksimalna snaga u ovom periodu može se raditi i sa teretom, ali ako niste sigurni koliko je to opterećenje bolje ne radite, jer vi treba da vodite računa na pvom mjestu o zdravlju fudbaler, a tek onda o rezultatu! Život neprestaje kad se karijera završi. Opterećenje bi smjelo da bude -50% (MINUS PEDESET POSTO) do -75% (MINUS SEDAMDESETPET POSTO) od maksimalne težine.
Trenažne jedinice trebaju biti intenzivnije, kompleksnije, ali individualne sposobnosti i obuka igranja na određenim pozicijama u sistemu nebi trebale biti zapostavljene. Taktika i rezultat postaju sve važniji. Moraju da se navikavaju na stalni pritisak, ali još uvijek rezultat ne smije biti najvažniji. Uživanje, zadovoljstvo i radost igranja fudbala je važno zadržati u ovom uzrastu, jer mnogo drugih interesa u ovim godinama adolescenti imaju, i lako možemo da izgubimo mladog fudbalera na kojeg smo u bliskoj budućnosti računali.
Vježbe moraju biti birane tako da obuhvataju:
-brzo izvođenje određenih tehnika, gdje su pod pritiskom vremena i protivnika;
-situacije gdje će kratko jasno biti pokazani individualni zahtjevi određenih pozicija u timu, i isti vježbani, s tim što mnogo lakše će ići vježbe, sa više zadovoljstva, koje se budu odnosile na ofanzivne zadatke, gdje će se vježba na kraju završiti sa odbijanjem lopte na gol;
-situacije gdje će svoju individualnu taktičku obučenost morati primijeniti u grupnom izvođenju, s tim što nije dobro da trener prekida igru i objašnjava, nego da pohvalama igrača koji ispravno taktički ispunjavaju zahtjev igre, utiče na druge igrače koji nisu dobro taktički postupili kako njihova pozicija zahtijeva, jer već bi trebale biti naznake ko može koju poziciju da zadovolji svojim kvalitetom;
-situacije u igri 11:11 gdje će moći iskazati potrebno znanje za svoj uzrast, i ostaviti mogućnost za još dalje napredovanje, s tim što ne treba prerano "fiksirati"-specijalizovati igrača samo za jednu poziciju, jer u slučaju pogrešne procjene, bacili smo mnogro rada u vodu;
-individualnu stabilizaciju kondicionih sposobnosti, specifičnih za fudbal kroz razne forme igre, gdje treba da budu obuhvaćene motoričke sposobnosti izdržljivost, brzina, snaga i pokretljivost;
-dalji razvoj tehničko-taktičke svestranosti kroz situacione zadatku u igri koja u sebi sadrži otežavajuće elemente sa istim brojem igrača, sa manjkom igrač ili sa viškom igrača;
-igru sa ograničenjem broja dozvoljenih dodira,
-igru sa obaveznim brojem dodira;
-koordinaciju i usavršavanje tehničkih sposobnosti;
-intenzvno učenje driblinga, predaje, primanja i vođenja lope, tehnike odbrane, odbijanja lopte na gol do savršenstva;
-sve navedene elemente obuke iz predhodnog stava realizovati u obliku takmičarskih formi igre ili trening utakmice;