srijeda, 29. studenoga 2017.

Motoričke sposobnosti

U teoriji postoji mnogo definicija šta su motoričke sposobnosti., ali sve te definicije u suštini vide motorički prostor kao jednu latentnu motoričku strukturu koja je odgovorna za beskonačan broj manifestnih reakcija i koje se mogu izmjeriti i opisati. Motoričke sposobnosti imaju latentni karakter, jer one se nemogu direktno mjeriti nego samo  indirektno. Direktno se mogu mjeriti samo motoričke reakcije, odnosno manifestacije različitim mjernim jedinicama. 

Sa razvojem motoričkih sposobnosti treba početi što ranije, ali se mora poštovati biološki razvoj djece, odnosno senzitivna razdoblja za razvoj pojedinih sposobnosti i osobina koja treba da dovedu do optimalnog razvoja motoričkih sposobnosti djece. Plan i program bi morao da ima više faza, u kojima bi se obrađivale motoričke sposobnosti za određeni uzrast djeteta. Nakon završetka svake faze morala bi se izvršiti kontrola motoričkih sposobnosti, sa namjenskim testom za iste, kako bi mogli korigovati pređenu fazu, u slučaju nezadovoljavajućih rezultata, ali ne na štetu zdravlja djece, a radi rezultata!!! 


Struktura motoričkih sposobnosti je složena, i ona obuhvata skup kvantitivnih motoričkih sposobnosti: snaga, brzina,izdržljivost i fleksibilnost sa jedne strane, i skup kvalitativnih motoričkih sposobnosti: koordinacija, agilnost, ravnoteža i preciznost sa druge strane. Pojedine motoričke sposobnosti imaju veliki koeficijent urođenosti, i treningom može se postići minimalno povećanje motoričke sposobnosti, npr. brzina ima veliki koeficijent urođenosti. 
Motoričke sposobnosti možemo podijeliti na: 
- opšte motoričke sposobnosti
- specijalne motoričke sposobnosti
U opšte motoričke sposobnosti ubrajamo: 
-brzinu, izdržljivost, snagu, koordinaciju, ravnotežu, fleksibilnost i preciznost.
Specijalne motoričke sposobnosti su: 
-brzinska snaga, brzinska izdržljivost i snažna izdržljivost.


Slike uzete sa Google.ba